Regulamin
§1 Postanowienia ogólne:
- Sklep art-e.com.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, obowiązującym od 02.10.2019. W przypadku jakichkolwiek zmian w Regulaminie Sklepu, zostanie zmodyfikowana data obowiązywania niniejszego Regulaminu.
- Przedmiotem działalności Sklepu internetowego art-e jest sprzedaż detaliczna biżuterii, rękodzieła oraz innych artykułów za pośrednictwem sieci Internet.
- Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.art-e.com.pl, zasady ich świadczenia oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Kupujący może składać Zamówienia w Sklepie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu poprzez stronę internetową www.art-e.com.pl.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną Sklepu www.art-e.com.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- W sprawach , które nie zostały uregulowane w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy:
* 6.1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
* 6.2 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
* 6.3 Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§2 Definicje:
- Formularz rejestracji – formularz dostępny na stronie internetowej www.art-e.com.pl, umożliwiający utworzenie konta na stronie internetowej Sklepu art.-e
- Formularz zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej www.art-e-com.pl, umożliwiający złożenie Zamówienia przez Klienta
- Formularz reklamacji - formularz dostępny na stronie internetowej www.art-e-com.pl, stanowiący część niniejszego Regulaminu, umożliwiający złożenie reklamacji Produktu przez Klienta.
- Formularz zwrotu - formularz dostępny na stronie internetowej www.art-e-com.pl, stanowiący część niniejszego Regulaminu, umożliwiający złożenie reklamacji Produktu przez Klienta.
- Klient – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć bądź tez zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą. Jest to podmiot dokonujący zakupu dobra na rzecz własnej konsumpcji lub w celu dalszej dystrybucji, oraz nabywający prawa do jej własności. Klientem są nie tylko osoby fizyczne, ale także osoby prawne i jednostki administracji publicznej dokonujące zakupów towarów i usług oferowanych na rynku.
- Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22 Kodeksu cywilnego). Konsument dokonuje zakupu w celu konsumpcji i zaspokojenia własnych potrzeb. Każdy konsument jest Klientem.
- Kupujący – zarówno Klient jaki i Konsument.
- Usługobiorca - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną do do korzystania z Usługi Elektronicznej i nabywania Produktów za pośrednictwem sklepu internetowego art-e oraz korzystająca z subskrypcji Newslettera.
- Usługodawca, Sprzedawca – Wioletta Nocek, wykonująca działalność gospodarczą jako firma art-e, wpisaną do Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej. Miejsce wykonywania działalności oraz adres: ul. Filipińska 6, 05-530 Góra Kalwaria. NIP 521-182-95-02, REGON 384334048, adres poczty elektronicznej (e-mail): art-e.com@wp.pl.
- Umowa sprzedaży - Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.art-e-com.pl.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Produkt - rzecz dostępna w Sklepie albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Usługa Elektroniczna - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
- Konto - oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
- Newsletter - Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie.
- Regulamin – niniejszy zbiór zasad określający funkcjonowanie Sklepu oraz wzajemne relacje Usługodawcy art-e a Usługobiorcą będącym Klientem Sklepu.
§3 Informacje dotyczące produktów oraz ich zamawiania
Sklep art-e prowadzi sprzedaż detaliczną produktów za pośrednictwem sieci Internet na terenie Rzeczypospolitej Polski.
- Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych. Zostały wytworzone w Polsce bądź zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Kamienie szlachetne są tworzywami naturalnymi. Prezentowane na stronach sklepu zdjęcia i inne formy wizualizacji oraz prezentacji biżuterii mogą nie oddawać w pełni jej rzeczywistej kolorystyki i wielkości. Sprzedawca dołożył wszelkich starań, aby prezentacja Produktów art-e pozwalała ocenić rzeczywiste cechy Produktu.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu widniejąca na stronie internetowej Sklepu art-e.com.pl podana jest w Polskich Nowych Złotych i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Produkt dostarczany poza granice Unii Europejskiej może rodzić po stronie Klienta obowiązek zapłaty cła lub stosownego podatku zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju przeznaczenia. W celu uzyskania dodatkowych informacji Klient proszony jest o skontaktowanie się z właściwym organem ds. celnych lub akcyzowych.Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień
- Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie, aby złożyć Zamówienie. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem oraz akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w ciągu 2-5 dni roboczych. Zamówienia złożone w soboty, niedziele oraz święta, będą wysyłane następnego dnia roboczego.
- Produkty w Sklepie art-e będące rękodziełem posiadają limitowaną liczbę sztuk, często są to pojedyncze sztuki. W przypadku stwierdzenia braku Produktu w magazynie po złożeniu Zamówienia przez Klienta, art-e niezwłocznie poinformuje Kupującego o zaistniałej sytuacji i, a w przypadku opłacenia Zamówienia przez Klienta , dokona zwrotu środków na rachunek bankowy.
- Nie jest możliwe dokonanie anulowania zamówienia produktu, który został już wysłany.
§4 Zawarcie Umowy Sprzedaży
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji stanowi potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami Klient ma prawo odstąpić od Umowy w ciągu 14 dni. W takiej sytuacji należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy, stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu (Załącznik 1 Formularz zwrotu).
- W momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail zawierającej dane wyszczególnione w pkt.4, zostaje zawarta Umowa pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura VAT – na wyraźne życzenie Klienta przed dokonaniem transakcji), który będzie dołączany do przesyłki.
§5 Płatności
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
*płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
* płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności PRZELEWY24 (Dane spółki: PayPro SA, 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15, NIP 779-236-98-87, REGON 301345068)
*płatność gotówką – przy odbiorze
- Kupujący dokonuje zakupu towaru oraz zamówienia usługi dostawy według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień będących w trakcie realizacji.
- W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy prowadzony w MBanku numer:
04 1140 2004 0000 3402 7917 6086
art-e
WIOLETTA NOCEK
UL. FILIPIŃSKA 6
05-530 GÓRA KALWARIA
NIP 521-182-95-02
W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr……..”
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny serwis PRZELEWY 24 płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
- Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny Produktu z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia. W przypadku braku zapłaty, Umowa zostaje anulowana.
- W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt. 1 (za wyjątkiem zapłaty gotówką, przy odbiorze), Produkt zostanie wysłany dopiero po opłaceniu Zamówienia.
- Płatność za pobraniem. Zapłata za zamówienie następuje u kuriera InPost. Za pobraniem wysyłane są zamówienia do 500,00 PLN. Za zamówienia powyżej 500,00 zł. – wymagana płatność przelewem na konto, kartą płatniczą lub szybkimi przelewami.
§6 Realizacja dostawy.
- Dostawa następuje na adres wskazany przez Kupującego w Zamówieniu
- Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon, lub na życzenie Klienta wyrażone przed realizacją Zamówienia - faktura VAT.
- Wszystkie koszty związane z wysyłką towaru pokrywa Kupujący.
- Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności, wagi i gabarytów towaru oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
- Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
* Czas kompletowania Produktu wynosi od 2-5 dni roboczych.
* Realizacja projektów na indywidualne zamówienie jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu takiej możliwości i spełnieniu warunków dodatkowych. Przewidywany czas realizacji 14 - 30 dni roboczych.
* Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 2 do 7 dni roboczych (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
* Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost, InPost paczkomaty lub Poczty Polskiej.
6.Jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że towar nie jest dostępny, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia Umowy, zawiadomi o tym Kupującego, który podejmie decyzję o dalszych losach złożonego przez niego zamówienia.
7.Termin realizacji zamówienia jest wskazany przy danym Towarze i dotyczy wysyłek realizowanych na terenie Polski.
8.Zaleca się, aby Konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, w miarę możliwości dokonał sprawdzenia stanu towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy, etc.) spisał odpowiedni protokół. Sprawdzenie przesyłki ułatwi i przyspieszy dochodzenie ewentualnych roszczeń od podmiotu odpowiedzialnego w przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki powstałego w trakcie transportu. W takich sytuacjach zaleca się, aby Konsument skontaktował się w miarę możliwości w jak najszybszym czasie ze Sprzedawcą.
9.Kupujący, który nie jest Konsumentem w rozumieniu art.221 Kodeksu Cywilnego, jest zobowiązany do sprawdzenia stanu towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę (kurier, operator pocztowy etc.). W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych w trakcie transportu klient powinien spisać protokół szkody i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
§7 Reklamacja Produktu
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone w niniejszym Regulaminie.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta po wypełnieniu dokumentu Formularz Reklamacji, stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu i wysłana:
- na adres: art-e, WIOLETTA NOCEK, UL.FILIPIŃSKA 6, 05-530 GÓRA KALWARIA
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: art-e.com@wp.pl
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz danych kontaktowych składającego reklamację– usprawni to proces rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne jest dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zobowiązany jest dostarczyć go na swój koszt do Sprzedawcy na adres: art-e WIOLETTA NOCEK, UL.FILIPIŃSKA 6, 05-530 GÓRA KALWARIA. Do paczki należy dołączyć kopię paragonu/faktury VAT.
- Produkty wykonane na indywidualne zamówienie Klienta, konsultowane na każdym etapie realizacji i końcowej akceptacji projektu przez Klienta, nie polegają zwrotowi ani reklamacji.
§8. Prawo odstąpienia od Umowy.
- Klient, będący w rozumieniu prawa Konsumentem, zawierający umowę drogą elektroniczną, poprzez sklep internetowy, po otrzymaniu Produktu, może od umowy odstąpić w ciągu 14 dni. Jednak produkt, z którego zrezygnuje nie może nosić żadnych śladów użytkowania takich jak np. uszkodzenia, wytarcia, zmiany koloru, etc.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w nie zmienionym stanie.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu na wskazany rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie po otrzymaniu zwrotu Produktu.
- Klient odstępujący od Umowy Sprzedaży zgodnie z paragrafem 8 pkt 1, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Klient objął Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi - od dnia zawarcia umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą stronę Umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§9 Postępowania dotyczące przedsiębiorców (B2B)
- W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami. Klientom, którzy dokonują zakupu jako przedsiębiorcy prowadzący działalność, nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy wciągu 14 dni.
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
§10 Rodzaj i zakres usług elektronicznych
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
* zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
* prowadzenie Konta w Sklepie,
* korzystanie z Newslettera.
Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu oraz prezentowanych w nim materiałów.
§11 Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 10 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
* komputer z dostępem do Internetu,
* dostęp do poczty elektronicznej,
* przeglądarka internetowa,
* włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§12 Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: art-e.com@wp.pl
- W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§13 Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług elektronicznych.
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej.
* Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta).
* Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: art-e.com@wp.pl
* Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
* Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie na drodze porozumienia stron.
§14 Własność intelektualna
- Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.art-e.com.pl korzystają z ochrony prawa autorskiego i są własnością Wioletty Nocek wykonującej działalność gospodarczą jako firma art-e, adres miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: Wioletta Nocek, ul. Filipińska 6, 05-530 Góra Kalwaria, NIP 521-182-95-02, REGON 384334048. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.art-e.com.pl, bez zgody Usługodawcy.
- Wykorzystanie przez kogokolwiek w jakikolwiek sposób, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.art-e.com.pl,stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
§15 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim. Wybór prawa polskiego nie prowadzi do pozbawienia Klienta wyższego poziomu ochrony, niż ten który zapewniałoby mu prawo obowiązujące w jego kraju pochodzenia.
- W przypadku Klientów będących Konsumentami, a niebędących jednocześnie obywatelami polskimi, zawsze zastosowanie ma prawo korzystniejsze dla nich.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Zmiany dokonane w Regulaminie Sklepu przez Usługodawcę, wiążą Usługobiorcę w przypadku, jeśli został on prawidłowo poinformowany o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Usługobiorcy o zmianach przez Sklep.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 6 niniejszego paragrafu.
- Sądowe rozstrzyganie sporów.
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego / miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Załącznik 1 Formularz zwrotu
Formularz zwrotu
NUMER ZAMÓWIENIA………………………….…………, DATA ZAMÓWIENIA…………………………..
IMIĘ I NAZWISKO KLIENTA: ……………………………………………………………………………………….
ADRES:…………………………………………………………………………………………………………………….....
………………………………………………………………………………………………………………………………......
NR TEL……………………………….. E-MAIL:………………………………………………………………………..
W związku z odstąpieniem od Umowy proszę o zwrot kwoty stanowiącej cenę Produktu/ów na rachunek bankowy jak poniżej (zwrot jest możliwy jedynie na rachunek bankowy Klienta)
Nazwa Banku:……………………………………………………………………………………………………………
Nr konta w Banku:…………………………………………………………………………………………………….
Nr katalogowy Produktu:.............
Cena Produktu:.................
Przyczyna zwrotu/uwagi Klienta: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Oświadczam, że znane mi są warunki zwrotu towaru określone w Regulaminie Sklepu.
Data i czytelny podpis Klienta………………………………………………………………………………
Załącznik 2 Formularz reklamacji
Formularz reklamacji
NUMER ZAMÓWIENIA………………………….…………, DATA ZAMÓWIENIA……………….
IMIĘ I NAZWISKO KLIENTA: ………………………………………………………………………....
ADRES:…………………………………………………………………………………………………...........
……………………………………………………………………………………………………………............
NR TEL……………………………….. E-MAIL:………………………………………………………......
W przypadku uznania reklamacji jako zasadnej i uzgodnienia zwrotu Produktu, proszę o zwrot kwoty stanowiącej cenę Produktu na rachunek bankowy jak poniżej:
Nazwa Banku:……………………………………………………………………………………………...
Nr konta w Banku: ……………………………………………………………………………………….
Nr katalogowy Produktu:...................................................................
Cena Produktu:................................................................................
Przyczyna reklamacji/uwagi Klienta: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Oświadczam, że znane mi są warunki reklamacji towaru określone w Regulaminie Sklepu.
Data i czytelny podpis Klienta…………………………………………….
Idealny prezent Darmowa dostawa Handmade
Do biżuterii dołączamy do paczkomatu Oryginalne produkty
ozdobne opakowanie GRATIS przy zakupach powyżej 300 zł specjalnie dla ciebie